ELBRÚS  5.642 m.
ELBRÚS 5.642 m.

El cim oest de l’Elbrús, al cor del Caucas, és la muntanya més alta d’Europa i un dels ”Seven Summits” del món. Tant la seva altitud com la seva situació geogràfica fan d’aquesta ascensió un objectiu tècnicament factible i, alhora, una activitat que requereix bona forma física i aclimatació al fred. Perfecte per combinar l’expedició amb una visita a una de les capitals del món: Moscou.

DIRIGIT

A alpinistes de tots els nivells.

DATES

De juny a setembre.

LLOC

Rússia. Caucas.

ELBRÚS – CAUCAS - RÚSSIA 2019 (optatiu 1 o  2 + dies visita a Moscou)

Dia 1.  Vol BCN – Moscou. Vol Moscou - Mineralnye Vody. Arribada. Trasllat en autobús (4h) a la Vall de Baksàn a 1.800 m. Nit en Hotel

Dia 2. Terskol. Aclimatació amb ascensió a l’observatori de l’Elbrús 3.150 m. Pujada des del poble de Terskol. Cascada ”Les trenes de la núvia”. Nit en hotel

Dia 3. CB Vall de Baksàn. Trasllat en minibús fins a l’estació Azau, pujada en telefèric. Allotjament al C.B. Refugi a 3.900 m. Passeig per les ruïnes del refugi Priyut 11 a 4.050 m (d.+ 200 m). Nit Camp Base. Refugi a 3.900 m

Dia 4. CB Roques Pastukhov a CB. Excursió d’aclimatació fins les roques Pastukhov 4.650 m amb possibilitat de pujar fins a 4.700 o 4.800 m i tornada al C.B. Desnivell +: 750 a 900 m. Nit Camp Base. Refugi a 3.900 m

Dia 5. CB – Elbrús – CB. Dia de cim. Sortida del refugi a les 02,00 h  de la matinada. De 7 a 10 h d’ascensió + 2 a 3 hores de baixada, total de 10 h a 14 h.

Cim de l’Elbrús Oest 5.642 m. Si el grup està ben aclimatat possibilitat d’ascensió a l’Elbrús Est 5.626 m.

Desnivell + 1.742 m - 1.742 m. Nit Camp Base. Refugi a 3.900 m

Dia 6. CB Vall de Baksàn o  dia de reserva. Camp Base. Refugi o Hotel Vall de Baksàn

Dia 7. CB Vall de Baksàn o dia de reserva. Camp Base. Refugi o Hotel Vall de Baksàn

Dia 8. Vall de Baksàn. Baixada a la Vall. Nit Hotel

Dia 9. Mineralye Vody o Moscou. Trasllat amb bus a Mineralnye Vody,  4 h. Vol de tornada.

Opcions

1. Dormir a Mineralnye Vody.

2. Vol MV. Sortida 07,10 h a Moscou. Arribada  09,35 h

Opcional visita a Moscou

Dia 10. Moscou.

Dia 11. Vol Moscou – BCN. Aeroport les 10 h. Sortida del vol a les 12,10 h. Arribada a BCN 15,40 h

PREU

Des de 1.500 €/ persona. Segons grup.

INCLOU

Honoraris Guia d’alta muntanya UIAGM i del Guia local. Invitació per tramitar el visat. Allotjament segons programa en refugis i hotel zona de l’Elbrús a pensió completa, la resta a mitja pensió. Transports necessaris segons programa. Telecadira segons programa. Cuiner al CB i refugis a partir de 4 expedicionaris. Permís d’ascensió a l’Elbrús i d’entrada al Parc Nacional. Assegurances d’accidents i RC. Taxes administratives a Kabardino – Balkaria. IVA

NO INCLOU

Vols BCN / Moscou / Mneralnye Vody  / Moscou / BCN. Taxes aeroport. Visats 60 € per persona d’entrada a Rússia. Portejadors. Equip i material tècnic personal. Despeses personals. Begudes ni àpats no especificats en el programa. Propines. Allotjaments no concertats. Assegurances de viatges o accidents. És necessària una assegurança d’assistència amb cobertura en muntanya per a l’entrada a Rússia (consulteu). Les despeses del guia aniran repartides entre tots els participants. L’estància optativa 1 dia o dos a Moscou. Suplements per a pernoctacions individuals, subjectes a disponibilitat dels hotels. Despeses imprevistes per circumstàncies incontrolables com cancel·lacions, endarreriments de vols, carreteres bloquejades, evacuació imprevista i despeses provocades per la sortida abans de la data indicada en el programa, condicions atmosfèriques, desastres naturals, etc...

MATERIAL NECESSARI

Material tècnic de muntanya, motxilla (mínim 50 l), roba adient a l’època, jaqueta i pantalons tipus Gore Tex o similars, roba tèrmica, folre polar, buff, guants i manyoples, gorra, jaqueta de ploma, botes rígides, ulleres de sol, crema de protecció solar per a la pell i per als llavis, frontal i cantimplora. Material d’alpinisme: piolet, grampons i arnès.

A l’ECEM et podem proporcionar el material necessari sense cost addicional. Proporcionem el material  tècnic específic (grampons, corda, etc.)

NIVELL ESPORTIU MÍNIM I EXPERIÈNCIA

Experiència en alta muntanya. Condició física suficient per afrontar ascensions en alta muntanya fins a 2.000 metres de desnivell sense problemes. Experiència coherent amb el tipus d’ ascensió.