Ref:
VIA FERRADA TOSSAL DE MIRAVET - Integral

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT VIA FERRADA

La via Ferrada del Tossal de Miravet fou construïda per nosaltres l’any 2009 i actualment s’ha convertit en una de las clàssiques que cal realitzar. Consta amb un lògic itinerari  i un bon equipament.

La via té 3 trams molt evidents des dels quals sempre es permet un escapament en cas necessari. Les dificultats són progressives.

El primer tram té una dificultat de K2 i algun pas aïllat de K3 màxim. A meitat del recorregut  hi ha dos ponts nepalesos, no obligats, tot i que val la pena de passar-los. Després d’un tram aeri arribarem a una zona més fàcil a la part de dalt del ressalt, com si es tractés d’una agulla.

El segon tram, amb passos més aeris i sempre amb bones preses, segueix per un esperó que, en algun tram, desploma lleugerament per arribar fins al capdamunt,  com un mirador de voltors.  Per una zona més fàcil arribarem al final de segon tram.

El tercer tram és el més aeri i difícil amb una dificultat en conjunt de K4. Al principi  transcorre per una zona poc vertical. Combinant els esglaons amb preses naturals de peus i mans realitzarem uns bonics passos d’escalada. Continuem per un segon ressalt una mica més vertical, per superar un desplom amb 6 grapes no gaire separades. Tram més atlètic, amb bones  vistes del Pont de Suert. Seguim per una zona més fàcil fins arribar al final de la via ferrada. Tindrem l’opció de realitzar una aèria tirolina de 25 metres al final.

ON ES REALITZA LA VIA

El Pont de Suert. Pirineus de Lleida.

PUNT DE TROBADA

ECEM Escola de Muntanya.

DIFICULTAT

Mitja. K4. La dificultat és gradual i va en augment els seus tres trams. Per tenir una grata experiència i recomanat. Molt divertit i emocionant, en un escenari de gran bellesa.

DESNIVELL

220 metres.

RECORREGUT

470 metres.

APROXIMACIÓ

Des de l’Escola sortim equipats i realitzem l’aproximació a peu en 15 minuts.

TEMPS D’ASCENSIÓ

2 a 2,30 hores.

DESCENS

45 minuts.

HORARIS

Realitzem ascensos als matins  a les 9,00 h o a la tarda a les 16 h, hores de trobada a la nostra base ECEM Escola de Muntanya, on us donarem tota la informació. L’activitat del matí acaba aproximadament a les 13 h i la de la tarda a les 20 h. Amb  reserva prèvia.

EDAT

A partir de 8 a 12 anys, sempre que vagin acompanyats d’un progenitor o tutor i que hagin realitzat alguna via ferrada prèviament. Alçada 1,20 mts. Es requereix consultar abans.

REQUISITS MÍNIMS

Condició física normal.

INCLÒS EN EL PREU

Guies d’alta muntanya  UIAGM i barrancs, casc, arnès, cinta dissipadora d’energia, guants de protecció, assegurances d’accidents i de responsabilitat civil, IVA.

MATERIAL QUE HA DE PORTAR EL CLIENT

Calçat de trekking o tipus esportiu i protector solar.

INSTAL·LACIONS

Disposem d’àmplia zona verda amb Pàrking privat, vestuaris i dutxes.

PREUS

Menors de 12 anys: 40,00 €. Adults: 50,00 €